Kite - "I Give You The Morning"

By Mona De Wall on 12:52

Filed Under: , ,

Dom flesta av oss kommer ihåg när Robert Gustavsson sjöng Fred Åkerströms "Jag Ger Dig Min Morgon" med skönstämmande vokaler i "Torsk På Tallinn". Den har i alla fall gett mig många glada skratt och minnen men låt oss nu en gång för alla radera den totala slakten från våra näthinnor en stund och ägna oss åt Kite's fenomenala version av denna underbara melodi istället.

Kite är en electro-pop grupp bestående av inga mindre en Christian Berg (Yvonne, Strip Music) och Nicklas Stenemo (The Mo, Melody Club). I oktober kom deras otroligt efterlängtade EP med titeln "II" kort o gott och den är enligt mig helt fantastisk. Om ni missar den är det helt och hållet er förlust.

Lyssna & Njut...

Kite - "I Give You The Morning"



Jag ser med oerhörd spänning fram emot vad framtiden bringar för Kite. Christian Berg's geniala synthmusik i kombination med Nicklas Stenemo's otroliga förmåga att skriva pophits kan inte bara gå fel!

Ha en finfin fortsatt dag!

Daniel

0 kommentarer for this post

Skicka en kommentar